Λίγο πριν τα Χριστούγεννα και έπειτα από αίτημα της Διεύθυνσης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Φερών, το Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Έβρου, που λειτουργεί σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ, πραγματοποίησε ομιλία στους γονείς στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Το θέμα αφορούσε ζητήματα σχετικά με την ανάγκη για όρια στα παιδιά και είχε τίτλο «Όταν τα όρια σημαίνουν σ’ αγαπώ!» Η ομιλία πραγματοποιήθηκε από την κα. Καλτσερά Κρυσταλλένια, Ψυχολόγο, επιστημονικό στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης Π.Ε. Έβρου. Ευχαριστούμε θερμά την διεύθυνση του σχολείου, το εκπαιδευτικό προσωπικό καθώς και τους γονείς που παρευρέθηκαν σε αυτήν την συνάντηση και έδειξαν ενδιαφέρον, συμμετέχοντας με τοποθετήσεις και ερωτήματα!
Τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης είχαν τη χαρά να βρεθούνε στο 1ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης, μετά από αίτημα της Διευθύντριας και να υλοποιήσουν 4 βιωματικές παρεμβάσεις στην Α΄ τάξη. Δόθηκε η ευκαιρία να συζητήσουμε με τους μαθητές για τις διαπροσωπικές σχέσεις, την οικειότητα, τη συνεργασία, την αμφισβήτηση καθώς και άλλα θέματα τα οποία τους απασχολούσαν. Ευχαριστούμε θερμά το σχολείο για την πρόσκληση και τους μαθητές για την εξαιρετική συζήτηση που κάναμε μαζί τους. Τη δράση συντόνισαν οι κα Καλτσερά Κρυσταλλένια, Κασαπίδου Ζωή και Τσελίδου Θεανώ, Επιστημονικά Στελέχη του Κέντρου Πρόληψης Π.Ε. Έβρου σε συνεργασία με τον Ο.ΚΑ.ΝΑ. Συνολικά στη δράση συμμετείχαν 104 μαθητές.
Σίγουρα μια από τις πιο ξεχωριστές δράσεις μας το 2024 ήταν η συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της Κωνσταντινούπολης! Με την πρωτοβουλία και την άριστη συνεργασία ενός "δικού" μας ανθρώπου, ενός ανθρώπου με τον οποίο έχουμε συνεργαστεί αμέτρητες φορές για τη υλοποίηση προληπτικών παρεμβάσεων στα σχολεία του Έβρου, που τώρα βρίσκεται εκεί ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης, της κας Δ. Βουρδόγλου. Ήταν πραγματικά πολύ συγκινητικό το μοίρασμα και η ανταλλαγή απόψεων για το πάντα επίκαιρο ζήτημα της σχέσης σχολείου - οικογένειας.
Μερικά από τα ερωτήματα που μας απασχόλησαν ήταν:
1. Γιατί είναι απαραίτητη η συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας για την ανάπτυξη του παιδιού;
2. Ποιοι είναι οι τρόποι με τους οποίους η οικογένεια μπορεί να στηρίξει τη σχολική πρόοδο του παιδιού;
3. Πώς επηρεάζει η καλή επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων την ψυχολογική ευημερία του μαθητή;
4. Ποιες συνέπειες μπορεί να έχει η έλλειψη συνεργασίας σχολείου και οικογένειας στη μάθηση;
5. Ποιες πρακτικές μπορούν να ενισχύσουν τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας;
Την δράση συντόνισε και υλοποίησε ο ψυχολόγος και Επιστημονικά Υπεύθυνος του Κέντρου Πρόληψης Έβρου κ. Στράτος Βραχιώλιας.
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Βουρδόγλου αλλά και όλους τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν για την άριστη συνεργασία και το όμορφο κλίμα που δημιούργησαν κατά την υλοποίηση της δράσης.
Η πρόληψη δεν είναι απλώς η αντιμετώπιση προβλημάτων όταν εμφανιστούν, αλλά η ενίσχυση της ψυχικής και σωματικής ευεξίας πριν αυτά ανακύψουν. Μέσω τακτικής ενημέρωσης, υποστήριξης από ειδικούς και δημιουργίας καναλιών επικοινωνίας για όλους, οι στρατιώτες μπορούν να νιώθουν ασφάλεια και ενίσχυση στο καθήκον τους. Σε έναν χώρο όπου οι ανθρώπινες σχέσεις και η συνεργασία είναι θεμέλια, οι παρεμβάσεις πρόληψης είναι η βάση για έναν στρατό που λειτουργεί όχι μόνο αποτελεσματικά, αλλά και με σεβασμό στις ανθρώπινες ανάγκες. Η επένδυση σε αυτές είναι επένδυση στους ανθρώπους που υπηρετούν την πατρίδα. Αυτές τις σκέψεις αλλά και τρόπους με τους οποίους μπορούμε να συνεργαστούμε, μοιραστήκαμε με οπλίτες και στελέχη της XII Μ/Κ ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ ΠΕΖΙΚΟΥ σε δύο ημερίδες ενημέρωσης ευαισθητοποίησης. Να ευχαριστήσουμε θερμά τον στρατηγό διοικητή της Μεραρχίας κ. Ι. Κορρέ καθώς και τους συνεργάτες του για την άριστη φιλοξενία και την ουσιαστική υποστήριξη στην υλοποίηση των παρεμβάσεων. Τις παρεμβάσεις υλοποίησε ο Ψυχολόγος και Επιστημονικά Υπεύθυνος του Κέντρου Πρόληψης Έβρου κ. Στράτος Βραχιώλιας.